miercuri, 12 noiembrie 2008

A merge sau a nu merge… la vot.

Cu pasi repezi se apropie.Votul. Momentul in care ne decidem viitorul (?) Din toate colturile orasului ne zambesc cretin, diversi indivizi din diverse posturi si postere, pusi pe capatuiala. Ca sincer, cred ca ii doare fix in fund de noi. Aruncand o privire peste mutrele celor care vor sa ne “conduca” spre bunastare si prosperitate (?) , nu pot sa nu remarc cu un ochi critic artificiile facute pentru “imbunatatirea” imaginii (de parca ar avea una) aluia de candideaza. Poze prelucrate in Photoshop, poze in care candidatul apare fara riduri, cu treij’ de kile mai slab, fara gusa, cu un zambet de parca e reclama la pasta de dinti sau guma de mestecat, cu dantura impecabila (inca o data traiasca photoshopul). Bineinteles fiecare ranjet are si sloganul lui. Ca altfel nu se poate. “Ei cu ei noi cu voi” Serios??? Si eu care credeam ca ei sunt cu noi si voi sunteti cu ailalti…. Sau alta “ Mai bine pentru mai multi!” De ce pentru mai multi ?? Ai cui sunt aia “mai multi”?? Tot ai vostri… De de sa nu fie mai bine pentru toata lumea? Pai nu va convine… de ce sa o duca si prostimea bine? De la cine ati mai fura voi? Alta “Pentru o viata mai buna” A cui viata, nenica?? A voastra, clar! Nici internetul nu a scapat de invazia bannerelor electorale , bannere care ne promit ca daca x va fi ales va curge doar lapte si miere pe robinetul de apa rece. Ei bine eu vreau apa. Rece! Ca de aia mi-am pus centrala ca sa o incalzesc. Sau bere. Nefiltrata ! Ma apuca asa o lehamite sora cu scarba si vecina cu greata cand le vad mutrele de porci de Bontida, de nu e adevarat (imi cer scuze patrupedelor care mai traiesc in crescatoria de acolo , ca ii compar cu astia de sunt “catindati”). Eu unul nu ma duc la vot. Ca nu am pe cine alege. Dreptul la vot este un DREPT nu o obligatie. Nu ma poate obliga nimeni sa ma duc la vot. Stiu ! Nu imi fac datoria de cetatean ( a se citi nu vreau sa ajut pe unu’ sau altu’ sa ajunga sa se imbogateasca in urma votului meu). “Constitutia Romaniei ARTICOLUL 36 - Dreptul de vot
(1)Cetatenii au drept de vot de la varsta de 18 ani, impliniti pana in ziua alegerilor inclusiv.”
Precum se poate citi este un drept nu o obligatie. Sau daca ma duc la vot, votez. Cu toata lumea , ca sa nu se supere. De ce sa imi dau 4 ani cu tesla in oua ca l-am ales pe x sau pe y (nu ca x ar fi mai bun ca y), si sa vad cum se imbogateste pe spinarea mea si cum doarme ca nesimtitul in parlament? Sau cum voteaza la 4 maini nu stiu ce lege.Sau cand ii cere vre-un reporter explicatii pentru o anumita actiune ia pozitia strutului si repeta ca un papagal (scuze zburatoarelor!) “ No comment!” Sa mori tu cu ma-ta de mana! Da’ romaneste nu mai stii?? Sau sa vad cum isi creste si (bineinteles) isi aproba salarii de mii de euro. Altii care au muncit o viata intreaga au pensie de 300-400 de lei. Ei , care dupa ce ca au zeci de beneficii platite din banii nostri (telefon, deplasari in tara si in strainatate, cazare la hoteluri de lux, masa, care pentru ei costa cat un cico la supermarket, etc…), mai au si tupeul de a cere beneficii pe viata. Ati uitat “Constitutia Romaniei ARTICOLUL 69 (1) În exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului.” Asta inseamna ca voi sunteti platiti din munca mea. Si eu nu sunt de acord sa fiti platiti ca sa va cumparati vile si sa dormiti. Pe banii mei! … Bleach… Cresc pensiile (de obicei inainte de alegeri) cu 10-20%. Atat la cei care au 5000 de ron pensie cat si celor care au 30 de lei. Dupa alegeri cresc preturile. Cu 40-50%. Ca banii aia trebuie recuperati de undeva. Si apoi miorlaie ca niste motani in calduri ca nu le ajunge bugetul. Pai cum mama naibii sa ajunga cand fura toti din toate partile??? Dar sa revenim la oile noastre…Pe unul nu l-am vazut sa iasa in fata si sa spuna : “Bai nene, am facut niste greseli, astea sunt, incercam sa le remediem! “ Nu nene… nu a avut nimeni curajul asta… Fiecare da vina pe alalalt… ca e mai simplu. Sunt curios daca ar avea un salar de 1000-1500 de ron cati s-ar mai arunca la vanatoarea ciolanului? Aud? Nu cred ca ar mai fi atatia…
Sa votez? Cu cine? Care ar fi ala pe care l-ar interesa intr-adevar de durerile populatiei? Doar unul vreau sa vad. Nu ca zic ei ca ii doare… Ii doare in fund, si nici macar acolo … Ca si la precedentele alegeri, ii intereseaza doar propria persoana si neamurile… Nepotismul e in floare.M-am cam saturat de oligarhi si de profitori. M-am saturat de imbecili si ultranationalisti. M-am saturat ca altii sa doarma in parlament. M-am saturat ca altii sa faca averi de pe spinarea poporului. M-am saturat sa fiu mintit.M-am saturat sa fiu condus de analfabeti cu pretentii.M-am saturat de nepotisme. M-am saturat de vedete aparute peste noapte. M-am saturat de artisti de doi bani care se cred mari vedete. M-am saturat de VIP-uri. M-am saturat de partide conduse de fosile ex-comuniste si cu pretentii de liberali, si democrati. M-am saturat de circul politic. Nu mai tine ca pe vremea romanilor cu paine si circ. Lumea a evoluat. M-am saturat de aceiasi placa “ o sa ne fie mai bine” Normal! O sa VA fie mai bine. VOUA nu NOUA. M-am saturat de marionete si de menajeria care galopeaza spre parlament. M-am saturat ... Traim in tara in care candideaza pentru parlament batausi, cantareti de doi lei, primari cu doua clase, hoti, ticalosi si tzatze.. Ce pretentii poti sa ai? Am hotarat ! Sau nu ma duc la vot, sau ii votez pe toti. Ca sa nu se supere….


Suma respectelor, Alydor

5 comentarii:

  1. Fainut blog :) Keep up the good work, si vezi cum faci sa n-ajungi ca zoso...

    RăspundețiȘtergere
  2. welcome to the club!Eu, Cetateanul Popescu si cu (multi) altii am zis zilele trecute ca vom da un vot nul.Asta pentru ca ar fi prea utopic un boicot adevarat, din cauza turmei care se va duce la urne si va vota cai verzi pe pereti,ca sa primeasca in schimb prafu de pe toba.

    RăspundețiȘtergere
  3. P.S. vezi Cetateanul Popescu- 'la mine "canci" vot canci' si comentariile.
    Hai sa convingem cat mai multi oameni sa anuleze voturile.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am cunostinta daca stii ca in unele tari asociatii pro democratice au propus votul alb.Votul alb sau altfel spus votul de protest. Votul arată nemultumirea alegătorului vis-a-vis de oferta electorală a partidelor. De fapt desi mergi la vot nu alegi pe nimeni si astfel votul este considerat nul... Centrele electorale sunt obligate sa numere si voturile albe si sa le comunice biroului central.Pentru ca un vot sa fie valabil trebuie saaiba stampila “VOTAT” pe un singur candidat. Asociatiile de care ziceam propuneau si un patratel in care sa fie trecut un text de genul" nu votez cu nici un candidat" propunere care inca nu s-a concretizat, solutie care ar fi mai ok decat cea cu nestampilarea buletinului. Pentru ca la scoaterea din urne se poate "scapa" o stampila pe numele unui anume candidat... Ca doar traim in Romania

    RăspundețiȘtergere
  5. Vezi,de-aia ziceam eu intr-un comentariu,ca nu s-a'ntalnit hotu cu prostu.Eu buletin nestampilat in urna NU PUN,pt ca eu nu sunt prostu lor!

    RăspundețiȘtergere