luni, 3 decembrie 2012

Bleach Fraierday sau cum sa pici de prost

A trecut. A fost acu o saptmana. Cam pe la toate magazinele onlain sau nu. In stil pur neaos romanesc. Adica sa detaliez. Sa luam de exemplu emagu'. Un HDD de 2 Tb costa la inceputul saptamanii trecute, pana marti mai exact, inainte de bleachfraierday, circa apromixativ 469 de ron. Miercuri pretul a crescut dintr-o data subit si instantaneu la...579 de ron. Ca doar deh... se apropia ziua marii fraiereli. Joi pretul a scazut la 499 de ron. Si asa a ramas. Asta e doar un exemplu. Nu e caz izolat. La noi se fac reduceri cica. Asta dupa ce crestem preturile. Ca sa para reducerea mai importanta. Si de obicei in ziua cu pricina se fac lichidari de stocuri. Ca doar nu o fi nime' atat de prost incat sa faca reducere la produsul care se vinde foarte bine cu pretul mare. Nuu.. Noi cautam prin magazie ce a mai ramas, vechituri, si apoi le punem pe raft ca promotie. Daca prinde la fraier .. bine. Daca nu... asta e... se apropie sarbatorile de iarna. Si la mai punem o data la promotie. Tre sa se gaseasca un fraier care sa il cumpere de nou si sa para ca a facut mega afacere. Asta cu preturile este doar una. Tot magazinu' in cauza, emag, in caz ca nu mai stiti despre care vorbeam, nu au anuntat oficial ora la care se va deschide magazinul in preaminunata zi. Au spus doar dis-de-dimineata. Buna tehnica. Pe de o parte au evitat aglomeratia. Pe de alta parte termenul este mai mult decat relativ. Pentru unii dis-de-dimineata inseamna 5-6... pentru altii inseamna 7-8. Au castigat cei din urma. Plus ca a stat lumea de la ora 5 si a tocit butonul de F5 ca sa prinda marea deschidere. Printre fraierii aia m-am aflat si eu. Doar ca eu am fost cu 5 minute mai destept. Si mi-am salvat de cu seara  linkurile catre produsele care le ochisem. Si nu am avut altceva de facut decat sa astept deschiderea magazinului, sa bag produsul in cos si apoi sa il trimit la casa. Asa ca in 5 minute am terminat shoppingul.
Un alt magazin care a facut-o de oaie a fost flanco. Care din cate stiu e sub acelasi patronaj ca si emagu. Anunau aia de la flanco super-mega reduceri. Doar ca cumparaturile se faceau doar in magazin. Ca site-ul era mort. Afisa doar o pagina amarata si linkul catre "marile" promotii.
La altex am prins o perioada cand mergea. Ca si astia au avut bleachfraierday de vineri pana duminica.
Vroiam sa iau un router. La promotie. 59 de lei. Dau comanda, mi se confirma pe mail. A trecut mai bine de o saptamana si produsul nu a venit. Drept pentur care sun. Si ii intreb. Pai ca s-au terminat. Pai ba fratilor... eu am confirmarea pe mail. Cica confirmarea nu are valoare contractuala... Le-am urat de bine.
Problema este ca noi copiem din vest unele chestii, dar nu copiem cum ar trebui. Ca nici macar de un plagiat nu suntem in stare. Adica daca copiezi... macar copiaza tot. Nu doar numele. Adica fa si matale reducere cum trebuie. Si fa la toate produsele. Nu la lichidari de stoc. Si daca tot te pui sa faci promotii si promotii, macar onoreaza produsele pe care le comanda fraierul ala de client.


Suma respectelor, Alydor

2 comentarii:

  1. eu am fost mai smecher ..... nu am cautat, nu am cumparat .... si am dormit tare bine

    RăspundețiȘtergere
  2. excelent refreshul!
    uitasem oarecum ce simte clientul/cumparatorul roman...



    *cu ani in urma, la una din comenzile de peste 10 sisteme complete, or nimerit cateva componente defecte din fabricatie -treaba deloc neobisnuita la un anumit rulaj... printre alte componente, unul din monitoare 'complet defect'.
    nu l-au schimbat cu altul nou. or zis ca-l repara. l-or reparat doar de forma. l-or mai reparat o data. toata povestea a durat peste o luna, timp in care eu a trebuit sa asigur clientului monitor functional, sa tin legatura cu magazinul, sa fac cateva drumuri cu si fara monitor.
    nici nu aveai cu cine sa povestesti cum ca nu-i vorba de garantii, ii vb de un produs ce a fost vandut in stare de nefunctionare. absurd. romanesc. si asa era treaba peste tot, toata lumea; adica vreo 2-3 firme de la care se putea cumpara in cluj la pret/oferta de distribuitor sau care-i termentul.

    RăspundețiȘtergere