joi, 24 noiembrie 2011

Intamplari intamplatoare....

In urma cu ceva ani eram prin Cluj. Pana aici nimic anormal. Intr-una din zile imi vine mie sa ma duc pana la "Central". Pentru cine nu stie "Central" este un fel de "Unirea" din Bucuresti sau "Star" din Brasov. Iau masina si valea. Ca niciodata, gasesc loc de parcare chiar in fata. Opresc masina, intru in magazin, iau ce aveam de luat si ies. Deoarece, pentru ca si fiindca nu ma grabeam, am zis ca ma opresc in fata magazinului sa fumez o tigara. Toate bune si frumoase. La un momentdat apare o tanti. Genul ala de femeie dupa care ai intoarce capul dar iti e rusine. Pantofi cu toc, fusta pana deasupra genunchilor, o bluza nu foarte decoltata, un taior peste, machiata discret. Ce sa spun... tanti arata beton. De mana cu ea o fetita de cam 4 ani cu o ditai inghetata in mana. Da tanti sa intre in magazin, cand vede in fata ditai afisul cu "Accesul cu inghetata in magazin, Interzis!". Se uita tanti la fetita... din cate am vazut se cam grabea si nu prea avea de gand sa astepte sa termine fetita inghetata. Se uita la mine, eu ma uit la ea, zambesc... Se indreapta direct spre mine, imi zambeste si imi spune:
- Nu va suparati, sunt cu fetita si are inghetata, sunteti dragut sa stati 2 minute cu ea, trebuie sa intru sa iau niste poze...
- Da fara nici o problema, am zis eu...
- Uite Roxi, ramai aici cu nenea 2 minute ca mami se intoarce imediat ce ia pozele...
Ca sa nu stau ca mutu' am intrat in vorba cu fetita.
- Buna, eu sunt Doru, pe tine cum te cheama?
- Pe mine ma cheama Roxi. De unde esti?
- Din  Turda. Tu de unde esti?
- Si ce faci in Cluj? Ai masina?
- Pai uite am venit cu ceva treaba... Da, am masina, uite aia de acolo, zic eu si ii arat masina.
- E frumoasa. Iti place inghetata? Ce inghetata iti place?
Eu amuzat am intrat in jocul ei.
- Da imi place. Aia de capsuni.
- Aha, deci iti place culoarea rosie?
- A nu neaparat. Imi plac toate culorile.
- Nu se poate ! Zice micuta incruntandu-se catre mine. Trebuie sa ai o culoare preferata.
- Aaa... Pai ... albastru.
- Care albastru? Ca albastru are mai multe culori.
- Albastru deschis.. cum e cerul.
- Pai da. Ca albastru e culoare de baieti.
- Mie imi place rosu.
- Si ce inghetata iti place...
Si discutia a continuat pe aceiasi tema timp de inca vreo 10 minute...
Am inceput sa ma uit la ceas... Na... cat poate sa iti ia sa iei niste poze...
Deoarece terminase inghetata, i-am zis :
- Stii , hai sa o cautam pe mamica ta. Stiam ca aia cu pozele sunt chiar la parter. Ma ia de mana si hai inauntru. Intram, si la poze doar vanzatoarea. O intreb daca a vazut o doamna cu descrierea cutare... Mi-a confirmat ca a fost acolo si ca a luat niste poze dupa care a iesit... Deja incepusera sa ma ia transpiratiile... Imi zic, ok, asta e, hai ca iesim afara. Afara... Nimeni. Ii spun fetitei :
- Uite eu trebuie sa plec, stai aici si asteapt-o pe mami.
Fetita a plecat capul in jos si a inceput sa lacrimeze...
- Hai nu incepe sa plangi. Fetitele mari nu plang asa... din orice.
Parca atat i-a trebuit si a inceput sa planga in hohote.
- Nuuu. Nu ma parasi, nu ma lasa aici.
- Pai stii...nu pot sa stau cu tine aici asa la nesfarsit...
Trecatorii incepusera sa se uite lung la mine... Fetita plangea... Eu nu stiam ce sa mai fac. Cand deodata...
- Tatii, nu ma lasa aici !!! si se lipi de piciorul meu luandu-l in brate. Am intepenit. Se oprisera cativa trecatori si se uitau lung la mine. Deodata unul din ei, un domn mai in varsta ma apostrofeaza.
- Ce faci dom'le? Vrei sa iti lasi copilul aici??
Am inceput sa bangui...
- Domnule habar nu am cine e fetita...
Fetita in schimb incepuse sa planga si mai tare...
- Tati promit ca o sa fiu cuminte de acum inainte, dar te rog nu ma lasa aici...si imi stranse piciorul in brate si mai tare.
Domnul dinainte incepuse sa se enerveze:
- Dom'le da' esti chiar nesimitit... Nu tii rusine. Lasi copilul asa in mijlocul drumului?
- Domnule intelegi ca nu stiu despre ce vorbesti? Si incep sa ii povestesc ce si cum s-a intamplat. Ca a venit doamna si m-a rugat sa stau 2 minute cu fetita pana isi scoate niste poze...
Se stransese lumea ca la urs. Deodata apare unu'. Un dulap din ala de doi pe doi. Muschi si fibra.
- Ce vrei ma nemernicule sa faci cu fetita?
- Bai nene voi sunteti sanatosi la cap? Nu intelegeti ca nu e fetita mea?
Se apropie un nene de fetita si o intreaba:
- Il cunosti pe nenea? si arata spre mine.
- Daaaa.. e tati... si ... si vrea sa ma lase aici ca nu am fost cuminte... aia ... aia e masina noastra. spuse fetita printre sughituri de plans si indreptand degetul catre masina.
Mie nu imi venea sa cred ce aud... Si ca sa fie circul complet apare si un Garcea insotit de doi gealati.
- Plotoner Capsuna' .... Ce se intampla aici?
Ii spun la Garcea povestea de la inceput, ajuns, cumparat, iesit, venit tanti, lasat fetita...
- Actele dumneavoastra va rog.
Ma scarpin dupa buletin, ii intind buletinul. Il ia nenea, il citeste... Se uita la mine, se uita la fetita care plangea in hohote, se uita la buletin din nou. Merge la fetita.
- Buna.. imi spui si mie cum te cheama?
- Ro... Roxi ... ingaima fetita.
- Si ce faci aici?
- Pai tati vrea sa ma lase aici... ca am stri...stricat o papu... papusa... spunse fetita sughitand printre lacrimi.
- Nenea asta e tatal tau? si arata spre mine...
- Da. E tati, aia e masina noastra, ii place culoarea albastra si inghetata de capsuni... si stam in Turda...
Se ridica nea Garcea se indreapta spre mine.. si ma intreaba:
- E adevarat ce zice fetita?
Eu abia am apucat sa bangui:
- Partial... adica imi place culoarea albastru si inghetata de capsuni sunt din Turda dar nu sunt tatal ei.
- Dom'le... ia hai dumneata la sectie sa dai o declaratie si sa vedem cum sta problema...
Lumea in fata la magazin ca la circ. Ca doar circ era. Si era gratis...
- Domnu' plotoner... Bai oameni buni. Intelegeti o data pentru totdeauna ca habar nu am cine e fetita, habar nu am ce vrea de la mine... Nu sunt casatorit, nu am copii... ce mama dracului? Ce e aici? Camera ascunsa? Un zambet pe saispe milimetri? Intelegeti oameni buni ca tot ce zice fetita e din ce am vorbit cu ea de cand mi-a lasat-o ma-sa.
Multimea incepuse sa se agite... Se auzea de ici de colo
- Huo !
- Rusine baaaaaaa !
- Ticalosule !
- Cine te-a facut ba tata?
- Nenorocitule!
- Cum sa abandonezi asa frumusete de copil?
- Copii nu mint baaa...
Si tot tacamul. Mie... nu imi venea sa cred ce mi se intampla. Ma uitam disperat in stanga si in dreapta, poate-poate, vad un cunoscut... cineva care sa poata sa sustina ce zic eu. Bineinteles nimeni. Fetita plangea, lumea ma huiduia, Garcea insista sa ma ia la sectie. Eu refuzam. Asta mai imi lipsea si sa ajung sa dau declaratii la politie... Garcea pune mana pe statie si cere o duba. Ca sa nu obosesc pe jos pana la sectie...
Multimea continua sa ma huiduie, fetita sa planga si sa sughita...Eu incercam sa le explic ca nu am nici o treaba cu fetita, ca nu am nimic de a face cu toata tarasenia asta. Lumea ma huiduia si apostrofa, Garcea tragea de mine. Ma asteptam sa ma ia pe sus sau sa apara aia de la camera de ras. Toate ca toate dar gluma deja se intinsese mai mult decat puteam eu suporta. Deodata imi suna telefonul. Se face liniste....Ma trezesc, intind mana catre birou bajbaind dupa el si raspund. Era maica-mea... Vroia sa stie cand mai ajung si eu pe acasa....


Suma respectelor, Alydor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu