luni, 7 noiembrie 2011

Diplome si diplomatie

In urma cu o saptamana am fost si eu sa imi ridic diploma. Ca am absolvit si o facultate de comunicare si relatii publice. Bine, ca eu am terminat la Brasov si a trebuit sa ma duc pana in Bucuresti dupa ea, este alta poveste. Ca doar de aia e sucursala ca sa trebuiasca sa te mai plimbi pana la dracu-n praznic. Buuun. Deci dupa terminarea facultatii de comunicare am ajuns un fel de comunicator. Cam ca nokia. Si daca stau sa ma gandesc exista cateva asemanari intre mine si nokia. Adica am plecat amandoi din cluj, suntem amandoi comunicatori, nu ne intelegem cu guvernul... Dar sa revenim la oile noastre. Asadar, plec eu de dimineata la capitala ca sa am timp sa imi rezolv problemele. Ajung in cele din urma la facultate. Programul de eliberare diplome era de la 13 la 15. Ajungand mai devreme am zis ca ma duc la secretariat sa intreb ce si cum. Intreb la poarta ce si cum. Imi zice nenea ce si cum, ca la etajul 1 e secretariatu' iar la ultimul etaj e departamentu' de eliberari diplome. Intru in cladirea cu pricina, un coridor de 1.75 inaltime si 70 latime. Urc eu pe scari, si urc si urc si vad scris mare "SECRETARIAT". Bat la usa si intru. Inauntru o tanti. 140 de kile, blonda spalacit, un kil de tencuiala si voroneturi pe fata. Daca se intalnea cu un papagal murea ala de invidie ca nu are atatea culori ca madama...
- Buna ziua, pentru eliberari diplome...
- Ce diplome?
- Pentru absolvirea facultatii...
- Ce facultate?
- Pai comunicare si relatii publi..
- Dom'le mneata stii sa citesti?
- Poftim??
- Pai nu vezi ce scrie pe usa?
- ...
- Aici e facultatea de management.
- Stiti, de la poarta mi s-a spus ca la etajul 1 e FCRP..
- Da ba' da' aici e mezaninu'. Mai sus cu un etaj...
- Multumesc pentru AMABILITATE. Si am iesit.
Abia dupa episodu asta m-am prins ca desi eu urcasem 2 nivele abia am ajuns la mezanin. Bineinteles ca nu scria nicaieri ce etaj este... Mai urc iar 2 nivele ca sa ajung la etajul 1. Ma uit pe usa, ajunsesem unde trebuie. Problema e ca astia aveau program de la 11 la 13, de la 13 la 15 pauza de masa... Imi iau corazonu'-n dantura si bat la usa. Din interior raspunde o voce amabila si suava ca si smirghelul pe sticla. Ii zic la tanti ce vreau, imi raspunde fara sa se uite la mine, bineinteles, ca eliberarile de diplome se fac intre 1 si 3. Ii spun ca stiu asta, eu am venit sa intreb de ce am nevoie pentru a obtine diploma aia... Mi se raspunde ca ea nu stie ca nu tine de ea... A inceput sa imi creasca brusc tensiunea. Ma abtin si o intreb pe tanti totusi, este cineva competent in toata cladirea aia ca sa imi spuna de ce am nevoie? Tanti isi lasa deoparte hartiile pe care le invartea, isi da jos ochelarii si imi explica ca informatiile astea trebuie sa mi le dea aia de la departamentul de eliberari. Ii multumesc si lu' tanti pentru deosebita amabilitate si ies. Ma uit la ceas. 1 si un minut. Urc restul de scari pana la ultimul etaj si ajung la renumitul departament. Bat la usa si intru. Din fericire tanti era acolo. Ii repet si la tanti povestea, cine sunt si ce mama dracu' vreau. Imi da o hartie imi zice ca trebuie completata si am nevoie de stampile de la secretariat, biblioteca FCRP, biblioteca SNSPA si contabilitate. Si ca hartia aia trebuia sa o aiba si la secretariat. Ca ar fi trebuit e una. Ca nu o are... E altceva. Iau hartia lu' peste in mana si zbor pe scari in jos.. Era 13 si 5 minute iar secretariatul are program de la 11 la 13... Bat la usa... Bineinteles nimeni. Trag o injuratura in gand. Zic, asta e vin mai tarziu. Ma duc la biblioteca. Tanti de acolo, o alta fosila ramasa de pe vremea dinozaurilor cu aceleasi obiceiuri si amabilitate, se uita peste foaie si mi-o da inapoi... Ca nu poate sa puna stampila si sa semneze pana nu semneaza secretariatul. Ii explic ca la secretariat nu e nici dracu. Ca sunt in pauza de masa, si oricum nu conteaza ordinea, ca la final ca sa pot sa iau diploma aia trebuie sa am toate cele 4 stampile si semnaturi. Ca nu ca nu se poate. Ies pe usa urc iar pana la ultimul nivel ii zic la tanti de la eliberari ce si cum. Imi zice tanti sa astept putin, da doua telefoane si imi spune ca in 5-10 minute o sa fie cineva la secretariat. Ii multumesc si cobor din nou la secretariat. Dupa v-un sfert de ora apare o alta tanti bombanind... Ca da, ca nici pauza de masa nu poate sa isi ia, ca de ce dracu mai e facut programul... Eu ma fac ca ploua la remarcile ei si ii intind ranjind (ca ala numai zambet nu mai era), hartoaga pe care trebuia sa o semneze. Dupa ce semneaza ii spun ca daca ar fi avut un program logic si pauzele nu ar fi fost puse cum sunt, nu ar fi deranjat-o nimeni de la masa. Sau daca ar fi avut si ea formularu' lu peste... Dau sa ies, la usa alti 8 fosti studenti veniti sa isi ia diploma. Ii urez la tanti cu gura pana la urechi o zi frumoasa si il poftesc pe urmatorul sa intre...Am apucat insa sa aud urarile de bine pentru cel care intrase dupa mine... Cobor la biblioteca, ii ranjesc si la dinozaurita de acolo, o intreb daca e multumita acum, se uita tanti urat la mine dar imi semneaza si stampileaza. Plec la urmatoarea biblioteca, semneaza si tanti de acolo si ajung la o usa pe care scrie "Contabilitate". Dupa cum ma asteptam bineinteles ca era contabilitatea de la alta facultate. O intreb pe tanti daca nu cumva stie unde e aia de la FCRP. Imi spune sa incerc la urmatoarea usa. Ma uit pe usa scria mare: "CONTABILITATE" si atat. Povestea se repeta de inca 3 ori. Abia la ultima usa nimeresc unde trebuie. Iau stampila si autograful si de aici si zbor iar pe scari in sus la tanti cu diplomele. Se uita peste hartie, si in cele din urma obtin nenorocirea aia de diploma.

Ma gandesc, ca daca la facultatea de COMUNICARE se comunica asa de greu si este atata lipsa de bun simt si diplomatie, oare la restul facultatilor cum o fi? Banuiesc ca mai usor...

Suma respectelor, Alydor

3 comentarii:

  1. Buna Alydor! Scriu aici ca sa confirm cele scrise de tine mai sus, chiar daca izul este cam exagerat din punctul meu de vedere. Din pacate am avut o experienta similara cu ridicarea diplomei de la FCRP, eu fiind din Brasov. Totusi, noi ne-am lovit intr-un fel de "necunoscut" ca sa zic asa, situatia ar fi fost cu totul alta daca studiam direct la Bucuresti pentru ca eram obisnuiti cu sistemul ;) Cum la Centrul Teritorial Brasov organizarea este alta, personalul foarte atent, atunci si problemele aparute se rezolva intr-un timp scurt. Mare pacat ca trebuie sa ne deplasam personal pentru ridicarea diplomei. Cu toate acestea mi-a placut foarte mult ce am studiat la Facultatea de Comunicare si relatii publice, astfel ca nu-mi pare rau ca mi-am continuat studiile cu un master online tot la aceiasi universitate, SNPA. Urmeaza sa-mi ridic diploma, noroc ca am experienta acum. Succes in toate si spor la comunicat :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat sa ma semnez! Roxana

    RăspundețiȘtergere
  3. Oricum nu mi se pare normal sa fii purtat de la Ana la Caiafa doar pentru ca esti din provincie. Nu am zis ca nu mi-a placut facultatea pe care am facut-o. Era vorba de modalitatea de a trata absolventii si de dezorganizarea din acel loc.
    P.S. Cand postezi poti sa comentezi ca nume/Adresa URL si apare numele direct ;)

    Suma respectelor, Alydor

    RăspundețiȘtergere