miercuri, 9 martie 2011

Banca zanului partea a doua

Am trecut peste. De vo 3 luni de zile m-a mancat in fund sa imi activez onlain benchingu. Nu ca as avea ce plati on-line, da’ na… Curentul il plateste var-miu ca lucreaza la ei, mobilul il platesc o data pe an in avans, fixul si satelitul le platesc cand mai ies cu piticii la plimbare, apa/gazul vine incasatoarea. Deci nu prea am ce plati on-line. Sa verific si eu de acasa un sold. Ma duc frumos depun cererea. Se aproba, imi da tanti un manual de utilizare, parole, coduri, draci beliti.
Ajung in fata calculatorului si cu manualul in fata ma apuc sa vad. Io zic ca nu-s chiar analfabet la calculatoare. Da’ am stat 45 de minute sa configurez nenorocirea aia de semnatura electronica. Io sistem mai cretin de online banking n-am vazut. Tre sa instalezi pe un calculator o semnatura, care samnatura iti da voie sa faci tranzactii. Pe laptopul personal a mers. Problema era pe ala de la servici. Unde am aplicatii securizate si nu instalezi ce vrei si cand vrei tu. Mai ales certificate. Ei (aia de la banca) zic ca (citat de pe siteul lor) “ asigura acces rapid si sigur, prin intermediul Internet-ului, la conturile proprii, oferind, in acelasi timp si posibilitatea de a realiza o gama vasta de operatiuni bancare. Serviciul este disponibil 24 ore din 24, putand fi accesat de oriunde de pe glob, de pe orice computer conectat la Internet (cu conditia indeplinirii cerintelor tehnice minime)”. Nu zica ca tre sa ai drepturi de administrator pe calculatorul ala. Deci pe calcul de munca… pas instalare. Ca astia nu au auzit de token sau digipass… cum au toate bancile. Buuuun. Treaca de la mine, oricum netbook-ul il am tot timpul la mine deci nu e mare problema. La noi intra banii in ultima zi din luna. Stateam si eu geana pe cont sa pandesc cand intra banii. Se face ora 15… banii nu intra. Se face ora 17... pe cont… nimic. Intreb si eu colegii. Lor le-au intrat. Mie nu. Ei aveau la alta banca. Eu nu. Dupa vreo 4 ore intreb si eu pe aia de aveau la banca zanului… . Unul dintre colegi imi spune ca banii sunt pe cont dar nu se vad on-line. Trece noaptea a doua zi la ora 8 calare pe net sa vedem ce si cum. Suma … aceiasi. Pentru ca tot platesc pentru minunatia asta de serviciu le dau un mail la calculatoristii de acolo sa ii intreb ce si cum:

“Buna ziua
In cursul zilei de azi a intrat o suma de bani pe contul meu dar nu o pot vizualiza online. Din cate am inteles nu este o situatie singulara si alti colegi care au carduri la BT se plang de aceasi problema. In consecinta serviciul dumneavoastra  este inutilizabil. As dori sa stiu pentru ce platesc suma de 1 RON lunar daca nu pot sa folosesc acest serviciu?
Spuneti ca aveti :
- Acces facil la informatii referitoare la soldul conturilor
- Management eficient al lichiditatilor
- Confort & mobilitate. Operatiunile pot fi efectuate de acasa sau de la birou, de la orice computer conectat la Internet din tara sau strainatate, fara a fi necesara deplasarea la banca
Unde este domnilor accesul facil??? Intru pe cont si mi se dau datele de acu 3 saptamani!
Unde este managementul eficient cand eu nu pot sa vad cati bani am in cont?
Unde este confortul de care vorbiti? Ce opratiuni pot sa fac de acasa daca serviciul dumneavoastra raporteaza niste date eronate?? Este necesar sa ma deplasez la bancomat sa retrag suma numerar ca apoi sa ma duc sa stau la coada la diverse utilitati ca sa platesc ce am?
Este un serviciu execrabil din pacate. Am avut incredere ca merita acest serviciu, din pacate m-ati convins de contrariul.
Stiu ca articolul 39 spune ca banca nu este raspunzatoare pentru pierderile de profit sau DAUNELE materiale sau morale suferite de client si ca o sa incercati sa imi aruncati articolul 48. Dar si luna trecuta banii au fost virati la aceiasi ora si au fost vizibili pe cont imediat dupa intrare. Consider ca serviciul oferit de dumneavoastra nu este pe masura necesitatilor mele.
Asadar conform articolului 61, considerati acest e-mail ca cerere in scris prin care se solicita renuntarea la acest asa zis serviciu.
O sa contactez cea mai apropiata agentie pentru a renunta la toate serviciile oferite de dvs. Din pacate pentru dvs. nu este prima greseala pe care o face banca. Nu o data m-am lovit de incompetenta angajatilor care va reprezinta foarte bine...
As vrea sa inchei semand acest e-mail "Cu respect..." Din pacate nu o pot face. Ca nu am de ce.”

Dupa vo doo ore primesc raspuns de la o tantita de acolo:

“Stimate domnule XXXX,
Ca raspuns la mesajul dumneavoastra, va comunicam faptul ca, in aplicatia BT24, generarea extraselor este conditionata de existenta miscarilor pe cont. In situatia in care, in contul dumneavoastra nu sunt procesate operatiuni, extrasele nu sunt generate. Cu toate acestea, va asiguram de faptul ca, la prima operatiune pe cont extrasele vor fi generate automat.
Actualizarea extraselor pe BT24 nu este instanta, ci are loc din ora in ora incepand cu ora 10.00 pana la ora 19.00.
Miscarile in contul dumneavoastra le puteti vizualiza accesand meniul Rapoarte, Alte rapoarte, Miscari pe conturi.
Extrasul de cont de final de zi se incarca o singura data pe zi dupa ora 18-00 si cuprinde soldul disponibil, sume blocate (operatiuni realizate cu cardul), linii de credit daca exista.
Platile efectuate cu cardul pot fi vizualizate in aplicatia BT24 la extrasul de cont de final de zi. Aceste plati sunt inregistrate initial ca suma blocate.

Pentru a vizualiza miscarile in contul dumneavoastra de debit trebuie sa urmati procedura urmatoare:
                1.accesati meniul Rapoarte-Alte rapoarte;
                2.selectati optiunea Miscari pe conturi;
                3.se alege din lista contul dorit a fi vizualizat;
                4.este selectata perioada de vizualizare (aceasta trebuie sa fie suficient de mare astfel incat sa cuprinda cel putin ultima miscare in cont).
                5.actionati butonul Vizualizeaza.
Extrasele de cont pot fi vizualizate de asemenea si din sectiunea Rapoarte-Extrase de cont, conditia fiind si aici selectarea unei perioade de timp mai indelungate, astfel incat aceasta sa cuprinda cel putin ultima miscare in cont dumneavoastra bancar.
Banca Transilvania are in vedere imbunatatirea calitatii extraselor furnizate pe toate canalele, inclusiv pe BT24.
Desi nu ne dorim acest lucru, pentru a rezilia contractul de Internet banking este necesar sa depuneti o cerere scrisa in acest sens la unitatea Bancii Transilvania la care a fost semnat contractul pentru aplicatia BT24. Ca urmare a cererii scrise se va realiza dezactivarea serviciului BT 24.
Pentru detalii suplimentare va stam in continuare la dispozitie la urmatoarele numere de telefon ....
Cu respect,

XXXXX
Functia-Departamentul”

Adica ma face si prost pe fata. Credea ca ma uit in globul de cristal ca sa vad suma? In era comunicarii pentru a dezactiva serviciul trebe musai sa ma duc la sucursala unde am cerut activarea ei. La alta sucursala nu se poate.  Drept pentru care raspund…

“Stimata doamna/domnisoara.
As fi apreciat mult mai mult un raspuns sincer, eventual  scuze cum ca serviciul a functionat defectuos, ca a fost cutrremur in Haiti, s-a defectat calculatorul sau orice scuza mai plauzibila, decat sa ma mintiti cu nerusinare.
Firma la care lucrez a efectuat plata la ora 12.30 - se poate verifica acest lucru. Incepand cu ora 14 eu am verificat cred ca, din jumatate in jumatate de ora serviciul. Daca actualizarea se face din ora in ora si trebuie sa fie miscari pe conturi, atunci acei bani care au fost transferati la ora 12.30 unde apar ca miscare pe cont? Banii se aflau pe cont dar nu puteau fi vazuti pe on-line banking, am colegi care au retras salariile incepand cu ora 14. Tot la banca pe care o reprezentati. De la ora 12.30 pana la ora 19 sunt aproape 7 ore. Timp in care banii nu s-au regasit on-line. Va asigur ca am invatat sa utilizez serviciul de on-line banking, stiu unde trebuie sa caut, nu a fost o eroare din partea mea. Dupa cum va spuneam nu este doar la mine un caz singular, mai am si alti colegi care au patit exact acelasi lucru. Si doar la banca aceasta.
Sunt curios de data aceasta ce scuze gasiti...”
Pauza… adica nici un mail. Tanti cred ca s-a speriat, sper sa nu fi intrat in soc anafilactic cand a citit mailu’ pentru ca a doua zi l-a pus pe un coleg sa imi scrie. Pe la ora 11 primesc in sfarsit un raspuns de la un alt Gogu, care a uitat sa precizeze si functia pe care o detine… A trecut doar numele. De parca e banca lu’ tac-su’. Sau eu ar trebui sa stiu cine e Gogu si de la ce departament.

“Buna ziua,
Va multumim pentru sesizarea dumneavoastra.
In baza solicitarii dumneavoastra vom intreprinde verificarea punctuala a situatiei descrise, astfel incat pe viitor sa fie evitate aceste inconveniente.
Incercam sa remediem aceasta situatie in cel mai scurt timp posibil.
Va multumim.

XXXX”

Adica dupa ce ca e prost mai si semnalizeaza: “vom intreprinde verificarea punctuala”, adica bah, nu a fost de la noi problema, dupa care in urmatorul rand isi da cu firma-n cap (sper sa ii fi venit mintea las loc) “incercam sa remediem aceasta situatie”. Pai Gogule supravietuiti-ar mama lu’ matale… nu zisesi ca n-ai probleme? Acu te razgandisi? Bineinteles ca situatia a ramas in coada de peste. Deocamdata. Ii mai las pana la sfarsitul lunii si apoi iar sunt calare pe ei.  Ca taaaaaaare is curios ce scuza gasesc.


Suma respectelor, Alydor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu