luni, 3 mai 2010

Unu mai muncitoresc

Nu, nu este greseala de tipar. Asa l-am scris. Prin intermediul tembelizorului am urmarit marea frenezie ce a prins tineretu' bovin al patriei. Toata lumea cu mic cu mare, hop-top la mare. Sau la bulgari. Dupa caz si buget. Cei de la mare au ramas fara bani, iar cei de la bulgari au ramas fara masini. La fiecare cum le-a fost norocul. In fiecare din zecile de interviuri vazute la vari diverse tembeliziuni, la intrebarile "cum te-ai distrat la mare?" sau "cum o sa te distrezi" raspunsul era acelasi: "m-am imbatat/o sa ma imbat" depinde incare zi a fost ridicata respectiva problema. Adica, mai pe scurt pe doi distractia tineretului bovin, este bautura. Cat mai multa, indiferent de calitate. Alcool sa fie! Si sa ma pot lauda pretenilor ca am fo' la mare si o fo' super fain. Pai cum o fo? Ce-ai facut? Pai ba... am beuuut, tata zaua si tata noaptea. Da' ati cantat, ati dansat ce-ati facut? Tu nu auzi ba ca am beut? Beam pana picam su' masa si cand ma trezam, beam iara. Cam asta intelege tineretul prin distractie de unu' mai. Asta e o categorie. Aia de vama veche si alte statiuni.
A doua categorie e aia de "mamaia". Adica cea mai mare concentrare de fite pe milimetru patrat. Masini de lux cum nu vezi nici la Romexpo de la Geneva. Si in club n-ai loc sa arunci un card... Cica se danseaza. Sta drept, cu mana dreapta ridicata in sus, (in stanga are paharu' de beutura) si mana ridicata in sus are o miscare circulara cu un raza proportional egala cu iq-ul si invers proportionala cu banu' lu' tata.
Acu o sa ziceti ca-s carcotas. Da' chiar nu-s. Cand aveam varsta pe care o au astia, cu ocazia zilelor libere, preferam sa ma duc cu prietenii pe munte, in excursii de 2-3 zile, nicidecum sa ma infund intr-un bar/birt/bodega/club si sa fac fite si impresii. Nu contest ca nu aveam bautura. Aveam dar se consuma in cantitati moderate, doar atat cat sa iti dezlege limba si glasu' la o cantare in fata focului, acompaniat de o chitara, eventual si de o muzicuta, cu tobe facute din tigai, oale , ceaune, si bucati de lemn. Aia insemna distractie. Ziua umblai pe munte sau prin pesteri si seara te strangeai in jurul focului si cantai de rasuna padurea, fauna si flora. Dupa 3 zile de stat acolo ne strangeam catrafusele si o tuleam spre casa. Cine trecea prin zona nu si-ar fi dat seama ca acolo au fost 3 zile de petrecere. Ca nu ramaneau nici o bucata de hartie, sticla, capac de bere sau alte gunoaie in urma. Le luam frumos si le caram pana la primul cos de gunoi sau uneori pana acasa. Acum, dupa 4-5 ore de stat "la iarba verde" zici ca acolo e rampa de gunoaie a salubritatii. Eu as baga jandarmii la patrulare, si as face cazier ecologic. Te-au prins ca ai lasat gunoi in urma, zbang! 2000 de ron amenda! Te-am prins si a doua oara, 4000 de ron amenda. Daca nu esti in stare sa fii civilizat lasa ca te civilizez cu forta! Dupa 2-3 amenzi, sau devii civilizat, sau renunti sa mai iesi la iarba verde. Ca sau nu mai ai bani sa iti permiti, sau poate te prinzi ca esti prea prost pentru asemenea activitati.
Lumea s-a schimbat, si din pacate nu in bine, nu mai stim ce e aia respect fata de natura, si fata de noi insine... Sau poate am imbatranit eu prea repede...



Suma respectelor, Alydor

Un comentariu: