vineri, 21 mai 2010

Despre comunitari... Altii...

Banuiesc ca stiti cu totii ce inseamna un comunitar. Si aici nu ma refer la politisti ci la patrupede. Pentru aia de nu stiu asta, va spui io. Este acel caine care locuieste pe strazi si se hraneste cum poate. Un fel de homeless. Doar ca e caine. Ei bine, autoritatile din preaminunata noastra capitala s-au gandit ca e mult mai bine sa reduca numarul javrelor vagaboande de pe strazi, prin eutanasiere. Ceea ce ar fi o idee buna. Bineinteles ca se mai trezeste cate un ONG sa urle despre drepturile potailor. Eu stau si ma intreb : daca au drepturi nu au si obligatii? Cum ar fi, de exemplu, sa nu bantuie pe strazi, sa fie adoptati de cine ii vrea si sa nu se mai reintoarca pe maidan. Sunt de acord sa fie tinuti in adaposturi speciale daca platesc ONG-urile pentru ei. Ca sa dai de la buget pentru un caine cate 300 de ron pe luna... mi se pare aberant. In varianta in care tu tai din salarii, pensii si alocatii pentru copii. Se trezise si mmadame Briji' Bardo' sa miorlaie ca "România nu va putea evolua dacă va continua să ia decizii crude contra unor creaturi sensibile, care sunt sub protecţia legislaţiei europene. Animalele care vagabondează, neglijate şi ameninţate, reflectă teama unei ţări care nu reuşeşte să abordeze viitorul pe baza principiului responsabilităţii voluntare". Hai sictir... (ai vrea tu...) Auzi madam... daca tot ti-s asa de dragi "sensibilele creaturi" de ce nu ii iei frumos pe toti si sa ii duci la matale acasa? Sa faci bors, friptura si ce mai vrei tu, cu ei. Ca sa mor de ma supar. Ia-i pe toti. De cand imi dai tu mie lectii, la mine in tara ce sa fac eu cu banii bugetului meu? Oi fi donat mataluta bani pentru sterilizare dar asta nu ajuta. Adica ar cam trebui sa stii la varsta matale ca daca un animal e castrat nu mai are "oua", dinti are in continuare. Adica cu ce ma incalzeste faptul ca potaia e in continuare ageresiva, da' e castrata. Ca doar ea sare sa ma muste nu sa ma violeze. Nu am nimic impotriva sa fie tinuti in adaposturi, pe banii cui o vrea da' nu pe ai mei, sau sa ii ia cineva acasa. Da' nu sa se plimbe bine mersi prin oras, si sa te mai trezesti cu el si ca circula cu autobuzul. Urlau diversi indivizi ca bidiganiile musca doar "oamenii rai si cu suflet urat". Poate binevoieste sa imi spuna un individ cat de "rau" si de "urat" are sufletul un copil de 7 ani. Io nu le doresc astora decat sa fie fugariti cam 500 de metri de o haita din asta, care nu ataca "suflete nevinovate". Si discutam dupa. Am vazut situatii in care se adoptau cate 4-5 potai si apoi le vedeai dupa o saptamana inapoi pe strada. Pai nene... l-ai luat? Atunci il tii si il cresti. Nu iti permiti? Nu il iei. Daca l-ai luat si i-ai dat drumul... ia plateste mataluta o amenda consistenta. Si vezi cum iti trece de a mai face pe marele iubitor de animale. Asta ca sa nu mai vorbesc ca animalul in cauza poate sa mai si imprastie diverse si diferite boli. "Este vaccinat!" o sa urle unii. O fi fost el vaccinat cand a iesit de pe usa ecarisajului. Dar cine imi garanteaza mie dupa o saptamana ca javra respectiva e la fel de sanatoasa? Cat e bugetul de mic, slab si pricajit, eu as fi de acord sa punem mana de la mana si sa luam toti cainii si sa ii ducem pachet la madam Bardo' acasa. Sa ii iubeasca la ea acasa pana ii cresc mustati si coada. Ca nu ma deranjeaza, atatat timp cat nu mai vad picior de salbaticiune in oras. Nu o sa imi fie dor de ei. Promit!


Suma respectelor, Alydor

Un comentariu:

  1. Sunt cam de aceeasi parere, desi am 2 caini acasa la care tin foarte mult. Am in schimb si o fetita careia nu ma vad facandu-i antirabic.

    RăspundețiȘtergere