vineri, 4 iulie 2014

Relatii cu Clientii Ford? Mai bine lipsa...

De curand am facut un upgrade la masinuta si in loc de logan (care incepuse sa ceara bani) am luat un Ford Focus Turnier. Adica combi. Pe romaneste. Masinuta are cam de toate, inclusiv navigatie, dar din pacate doar pentru Europa de Vest, ca masina e din tara vecina si pretina, Jermania. Ca tot are navigatie am zis sa intreb si eu la aia de la Relatii cu Clientii Ford ca ce si ca ca cum, asadar le dau una bucata e-mail:
"Buna ziua
Am achizitionat de curand un Ford Focus 3 Titanium, model care beneficiaza de navigatie inclusa, din pacate fara harta Romaniei.
As dori sa stiu daca exista o harta pentru Romania iar daca raspunsul este afirmativ, as dori sa stiu daca viitoarele update-uri vor trebui platite sau vor fi oferite gratuit."

Dupa 2 zile primesc raspuns de la aia de la Ford:
"Buna ziua,
Va multumim pentru ca ati contactat Centrul Relatii Clienti Ford.
Compania noastra comercializeaza piese si autovehicule prin reteaua dealerilor Ford din Romania. Pentru informatiile solicitate va rugam sa contactati direct un dealer Ford. Lista dealerilor Ford este afisata pe site-ul nostru: www.ford.ro  (Dealeri Ford). De aici va  puteti alege dealerul dorit in functie de locatia dumneavoastra.
Va asiguram de intreaga noastra colaborare, cat si a dealerilor din reteaua Ford.
O zi placuta va dorim!"

Adica ce intreb eu ce raspund ei... Nu ma rabd si dau mail inapoi...
"Stimata doamna
Multumesc pentru raspuns, insa nu acesta este raspunsul pe care il astept. Am pus doua intrebari simple care au un raspuns simplu.
Intrebarea era daca exista o harta pentru Romania. Raspunsul putea fi da sau nu. In cazul in care era negativ, cea de-a doua intrebare si anume "viitoarele actualizari vor trebui platite sau vor fi oferite gratuit" nu mai avea sens. In cazul in care raspunsul primei intrebari era afirmativ, cea de-a doua intrebare avea de asemenea un raspuns simplu da sau nu. Da in cazul in care va trebui sa platesc pentru actualizarile hartii sau nu pentru varianta in care actualizarile vor fi oferite gratuit. 
Mi se pare o nesimtire strigatoare la cer ca in momentul in care vi se solicita o informatie dumneavoastra sa ma trimiteti pana la reprezentanta Ford, asta in secolul XXI (21), in era informatiei. Din moment ce am access la e-mail cu siguranta puteti sa va imaginati ca am acces si la internet si o cautare pe google dupa cuvantul "Ford" imi va releva cu siguranta lista reprezentantelor firmei in Romania. De altfel de pe acel www.ford.ro am luat si adresa de e-mail pe care am utilizat-o pentru a trimite acest e-mail.
Banuiesc ca orice intrebare v-as fi adresat, raspunsul pe care l-as fi primit din partea dumneavoastra ar fi fost din acelasi template.
Va rog respectuos sa imi raspundeti punctual la intrebarea adresata.
In cazul in care nu cunoasteti raspunsul la aceasta intrebare va rog adresati acest e-mail superiorilor dumneavoastra, sau cuiva capabil sa furnizeze un raspuns."

Bineinteles ca dupa 3 zile nu primesc nimic ca si raspuns, drept  urmare dau un mail inapoi
"Revin cu solicitarea unui raspuns oficial, din partea unei persoane competente, cu privire la intrebarile adresate."

Mai trece o zi si se gandesc aia sa raspunda
"Stimate domn,
La comandarea  unei masinii Ford la oricare dealer autorizat Ford din Romania , sistemului de navigatie este livrat cu  un card de navigatie care contine fie Europa de Este fie Europa de Vest,  conform cerintelor clientului.
Cardul de navigatie cu Europa de Est include harta Romaniei (acoperire 99%), este disponibil si poate fi comandat de la orice dealer Ford din Romania.
Ulterior, daca se doreste schimbarea zonei de acoperire, va puteti adresa la un dealer autorizat Ford, care, in functie de dotarea autoturismului D-voastra va poate asista in solutionarea acestei cerinte, putind totodata sa va dea toate informatiile necesare.
Va multumim pentru intelegere si timpul acordat."

Adica ce intreb eu si ce raspund ei... Ca in filmele cu prosti. Ii intreb din nou:
"Multumesc pentru raspunsul partial, as dori sa stiu daca updateurile care vor aparea vor trebui platite sau vor fi oferite gratuit de catre Ford."

Mai trec cateva zile, nu primesc nici un raspuns in scris. Intr-o zi ma suna un agarici cu o voce sictirita si plictisita...
"- Mnaziua de la Ford in legatura cu informatia solicitata. 
- Da, spuneti va rog.
- Cand v-ati luat masina de ce nu v-ati luat cu harta Romaniei?
- Poftim???
- De ce nu v-ati luat si harta Romaniei? (iritat)
- Pentru ca masina am cumparat-o de afara si nu are harta Romaniei
- Pai de ce v-ati luat navigatie daca nu aveti harta?
- Ca asa a venit masina. Puteti sa imi raspundeti la intrebarile puse in e-mail? Sunteti capabil sa dati un raspuns coerent?
- Pai ce raspuns vreti? Daca vreti harta n-aveti decat sa o cumparati.
- Asta am inteles, dar am intrebat si de updateuri?
- Pai ce aveti impresia ca harta e produsa de Ford? Ford are contract cu Tom-Tom si aia fac hartile
- Auzi domnu'? Daca iti iei un telefon cu bluetooth si nu iti merge bluetoothul ce faci? Il cauti pe producatorul modulului sau te duci la producatorul telefonului? Discutia nu mai are rost, nesimirea ta a depasit orice limita. Cum iti permiti sa ma iei pe mine la intrebari de ce nu mi-am luat masina cu diverse dotari? Chiar nu tii rusine?"

Si am inchis... ca nu avea rost sa ma cert cu dobitocul... Mai avea putin si ma lua la bataie prin telefon ca de ce mi-am luat Ford. Nu i-am retinut numele. Nu merita.
Oricum este de apreciat "profesionalismul" alora de la Relatii cu Clientii Ford. Adica una ii intrebi, alta iti raspund, si cand te suna te iau si la rost ca de ce ti-ai luat masina mai desteapta ca el. Ca el e prea prost sa gandesca ce si cum si cand... Am mai avut interactiuni cu Relatii Clienti si la alte firme. Da' astia de la Ford Romania sunt sub orice critica.
Sper sa citeasca si aia de la Ford si poate iau masurile de rigoare, desi slabe sanse. Nu de alta da' nici cu aia de la AutoNovex din Brasov nu mi-e rusine... Te trateaza de parca ti-ar face o favoare ca iti lucreaza la masina. Intamplator am avut nevoie sa fac o verificare la masina. Am zis ca sun la astia de la Ford Brasov. Sun la aia de la Tiriac Auto (a doua reprezentanta Ford in Brasov), nu raspunde nimeni. Si am sunat la diferite ore ale zilei, in zile diferite. Astia de la AutoNovex au si aia un sictir si o scaaaaaarba... Am comandat o piesa de la ei. Cica vine intr-o saptamana. Ghici ce? Nici dupa 2 saptamani piesa nu a ajuns... Ca cica in Germania nu este si a trebuit sa o comande din Anglia. Cred ca au trimis-o cu un little indian cu trotineta. Ca daca o trimiteau cu bicicleta trebuia sa ajunga deja...
O experienta placuta in schimb, am avut-o cu Ford Covasna. Unde am sunat, m-au programat si totul a mers struna, fara complicatii, fara costuri suplimentare, fara taraboi, plus ca am primit un set de suporturi de numere (personalizate cu Auto Bogyo). Stiu ca nu e mult dar gestul conteaza si mai conteaza si modul de tratare al clientilor. Drept urmare am fost si cu fordul sotiei tot la Covasna. 
Concluziile le trageti voi...




Suma respectelor, Alydor

11 comentarii:

  1. Sa o stapanesti sanatos. Multi km fara probleme.
    Asa ca te stiu :-) De altfel si tu pe mine !
    Chiar nu poti sa faci ceva cu ale tale cunostinte in domeniul GPS-urilor ?
    O zi cat mai usoara
    Mihai
    Vezi ca ai un mesaj de la mine pe " forum renault "

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc. Nu mai frecventez forumul respectiv de ceva vreme. A decazut mult din cauza unor anumiti useri si moderatorii nu fac nimic in privinta asta. Asa ca am ales sa ma retrag. Pentru linistea mea :)
    De facut am facut ceva, am cumparat harta originala de la Ford. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Harta cumparata de dumneavoastra are acoperire 99% din Romania?
      La pretul platit de 399 ron ati primit numai harta Romaniei sau a Europei de Est?

      Ștergere
    2. Am primit Romania, Bulgaria si Rusia. Nu m-am uitat daca are si Moldova. Harta este comparativa cu cea de la iGo din punct de vedere al acoperirii,

      Ștergere
  3. Cât a costat harta?
    Multumesc!
    PS: sa nu trimit mail la Ford:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 399 de ron, TVA inclus. De la dealerul Ford din Brasov, Autonovex.

      Ștergere
  4. Știu, cu ceva vreme în urma activați pe un site de specialitate GPS, unde erați și sunteți încă, apreciat. Nu a-ți găsit acolo sprijin?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am preferat sa nu imi bat capul. Din cate am inteles nu se poate "coafa". Cel putin pana acum nu a reusit nimeni.

      Ștergere
  5. Ne poate ajuta cineva cu o imagine la acest card , daca il are cu hartuile pentru romania. formatiafantastic@yahoo.com este mail-ul meu. multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu merge nici copiat, nici cu imagine nici cu nimic... Been there, done that.

    RăspundețiȘtergere