joi, 14 octombrie 2010

Impozitul pe “dar”, pe cand asteptam si impozitul pe “insa”?

Minuntatul govern al Piticului de Rachitele, versiunea mai stie dracu care, ca apar mai ceva ca service pack-urile de winamp, a mai scos o perla… Si anume impozitul pe dar. Ala de nunta. Adica faci nunta si vine un Gogu de la finante si te ia la intrebari. Cat ai scos ca sa dai partea la stat. Acu’ io-s curios cum o sa faca? O sa intre gogu in sala de nunta, o sa se aseze la o masa si incepe cu caietelu’ sa noteze? Pai sa-l vad io pe ala care intra in localul unde am nunta si sa ma ia la intrebari. Ca il alerg de ii sar ochii. In primul rand e petrecere privata. Adica intra numa’ cine ii invitat. Ma “indoi” ca este v-un judecator atat de idiot incat sa dea mandat pentru asa ceva. Si daca eu la nunta primesc doar cadouri ce face? La o masina de spalat – ii ia cablul de alimentare si furtunul de evacuare? La un dvd imi ia cablul hdmi si sertarul? La un set de vase imi ia supiera? La un set de pat imi ia perna? Etc. Nu de alta dar va fi foarte interesant, sa il vad pe un Gogu’ mic si gras, cu casa de marca fiscalizata, in spate, cum transpira si asuda in timp ce imi calculeaza tva-ul si impozitul. Banuiesc ca invitatii vor trebui sa aiba cu ei chitanta doveditoare ca produsul X a costat Y ron. Ca sa aiba o baza de calcul. Asta imi aminteste de o alta idiotenie care se referea la impozitul pe atentiile oferite doctorilor. Ca tot ce e ban se impoziteaza. Dar nu zicea nimic de cadouri. Pai daca nenea doctor primeste de la un pacient , o floare ce face? Iau impozit pe numarul de petale? Pai nu… ca florile nu se impoziteaza? Pai daca Lelea Floare din Cuca Macaii, ii aduce lu’ dom’ doftor o floare si floarea este infipta in fundu’ gainii??? Nu e tot floare? Trecand peste asta nu sunt de acord cu doctorii care cer si care nu acorda atentie pana nu ii “deranjezi” la buzunar. Una e sa ceri – pentru asta io i-as da afara din spitale si nu i-as mai lasa sa practice medicina in veci – si alta e sa iti dea pacientul o ciocolata ca asa vrea muschii lui. Dar deviem de la subiect. O sa impoziteze din ce ramane sau din suma totala? Ca e discutabil. Nu poate sa imi ia impozit pe ce platesc. Adica pe banii dati pe meniu. Ca pe aia imi da chitanta patronu’ de restaurant. Daca impoziteaza ce ramane atunci se ridica o alta problema. Daca nu raman cu bani? Banii primiti acopera exact cheltuiala meniului, atunci nu raman cu nimic. Si impozit pe nimic nu are cum sa imi ia. Ca nu am castigat. Daca impoziteaza tot ce e ban si cadourile sunt acceptate atunci ce o sa face dom’ contabil? Ca io anunt de la inceput direct in invitatie: “Dragi invitati va rugam sa va organizati de la inceput, in grupuri mai mari sau mai mici, si sa cumparati cadouri, ca banii ii ia statu’. Avem nevoie de urmatoarele : aragaz, masina de spalat, doua seturi de pat, o lustra, un ceas cu cuc, cuptor cu microunde, prajitor de paine, un set de masa pentru doispe persoane, o masa de sufragerie, 40 de saci de ciment, doua galeti de 15 kile de vopsea lavabila, patru panouri de rigips, 6 geamuri termopan de dimensiunea 110 x 130 rotobasculante, un covor 3x4, un calculator, un aparat foto digital marca Nicocon model DTJ567, un lcd marca VJD model LC394, doua bilete dus intors pe ruta viena-hamburg-paris-londra-bratislava. Va rugam sa va organizati corect, sa nu primim acelasi cadou in dublu exemplar. Multumim, mirii”
Si atunci ce face dom’ contabil? Ca bani nu am, din cadouri nu are cum si ce sa imi ia. Ca de aia e cadou. Sau urmeaza sa imi ia impozit si pe cadourile primite la ziua de nastere? Cred ca ar fi mai bine sa tac sa nu le dau idei… Ca astia ar fi in stare sa imi ia impozit si daca le fac cadou copiilor o ciocolata sau o pereche de nadragi…


Suma respectelor, Alydor

Un comentariu:

  1. Super tare scris....bravo

    In legatura cu doctorii as mai avea o opinie...

    Se plang ca statu in loc sa le dea lor salarii, plateste pensia la handicapati, care sunt declarati handicapati de catre doctori, de cei care vor bani si de la stat si de la eventualul handicapat.

    Acuma, io ma intreb, daca un doctor face un dosar de ala de handicapat pe vreo trei patru mii de euro, nu poate considera ca si`a luat salariul in avans pe vreo 2 luni? La 10-12 dosare pe luna poate sta acasa un an intreg, linistit...fara sa faca greva...

    Multam.

    Aky

    RăspundețiȘtergere